Zajęcia zawodoznawcze dla młodzieży szkół podstawowych
klas IV-VI – motywacja uczniów do podejmowania wysiłków.
Zdarza się, iż młodzi ludzie nie myślą o zaplanowaniu przyszłej kariery zawodowej. Znaczną role w procesie wyboru szkoły odgrywają wtedy rodzice, znajomi, czynniki ekonomiczne. Młodzież często kieruje się uproszczonym procesem naboru do szkoły. Zdarza się, iż niesprecyzowanie własnych możliwości i pragnień oraz chęć odłożenia decyzji dotyczących przyszłej drogi zawodowej na później przyczynia się do nietrafionych wyborów.
Możliwości jest tak wiele, trudno, więc zdecydować. Jak więc można się zdecydować, jak się uczyć, kim zostać w przyszłości? Klucz do trafionego wyboru szkoły, a następnie satysfakcjonującej pracy tkwi w poznaniu czterech podstawowych elementów: zainteresowań, posiadanych umiejętności i zdolności oraz osobowości.
Zajęcia warsztatowe mają na celu pogłębienie refleksji ucznia nad samym sobą. Mają pomóc uczniowi odpowiedzieć sobie na pytania: jaki jestem? Jak mnie widzą inni? Uczestnicy dowiadują się, że rozwijanie zainteresowań musi pozostawać w zgodzie z najgłębszymi przekonaniami i własnym systemem wartości. Na koniec pogłębia refleksję nad rolami, jakie wypełniają, na co dzień i będą wypełniać w przyszłości, realizując własne pasje oraz oczekiwania otoczenia.
Zadanie tej innowacji polega przede wszystkim na wspieraniu ucznia przy poznaniu ścieżek edukacyjnych i samego siebie. Miarą sukcesu jest podejmowanie trafnych decyzji przystosowanych zarówno do struktury własnych jak i społecznych możliwości.